Saturday 5 May 2012

RUSA TERNAK TEMPATAN PALING MURAH



HARGA RUSA PALING MURAH
( 017 2251797 )



PENGENALAN : LADANG TERNAKAN 

Ladang-Ladang ternakan :
1. Ladang ternakan di Jelai, Batu Kurau, Taiping.
2. Ladang ternakan di Rantau, Negeri Sembilan.

Ladang Jelai Batu Kurau Taiping :
Ladang ini menempatkan 400 ekor hingga 500 ekor rusa jenis Timorensis yang dibuka pada tahun 2007.

Ladang Rantau Negeri Sembilan :
Ladang ini menempatkan 150 ekor hingga 200 ekor rusa jenis Timorensis yang dibuka pada tahun 2010.

Pada awalnya kesemua baka-baka rusa ini di import dari Australia iaitu sebanyak 30 ekor betina dan 5 ekor jantan  dan selebihnya 20 ekor betina lagi dibeli dari Jabatan Haiwan Perak di Sungai Siput. Bidang penternakan rusa di negara ini masih kurang yang membuat harga rusa meningakat hingga RM50 hingga RM60 sekilo dan ada mencecah paling kurang RM3500 seekor pada berat rusa 40kg hingga 50kg.


HARGA PALING MURAH

Kami menawarkan harga paling murah dan kopetitif berbanding harga pasaran semasa antara ladang ladang lain di Malaysia iaitu kami menjual rusa secara kakas seperti berikut :

1. Berat antara 20kg hingga 25kg = RM900 sahaja.
2. Berat antara 26kg hingga 30kg = RM1300 sahaja.
3. Berat antara 31kg hingga 35kg = RM1500 sahaja.
4. Berat antara 36kg hingga 40kg = RM1800 sahaja.
5. Berat antara 41kg hingga 45kg = RM2100 sahaja.




Untuk keterangan lanjut dan tempahan :


Hubungi saya Fadhil Warehghimau  ( 017 2251797 )








# semua tempahan paling lewat seminggu dari tarikh  
   penghantaran.
# Sebelum membuat tempahan dengan saya sila membuat pembandingan harga dengan     
     pembekal lain bagi mengelakkan harga rusa tidak dijual dengan mahal.

Album Ladang :


 Sebahagian rusa di ladang



Keadaan di ladang saya di Jelai Batu , Kurau, Taiping



 Rusa rusa di bilik gelap bagi tujuan ditangkap sebelum dijual.



 Keluasan ladang saya iaitu 160 ekar yang memuatkan antara 400 ekor hingga 500 ekor rusa.





Rusa yang telah disembelih dan akan dihantar kepada pelanggan



Sebahagian rusa di ladang



 Baka baka rusa jantan


Baka baka rusa jantan








19 comments:

  1. Salam, saya ingin tahu harge seekor rusa hidup usia dlm lingkungan setahun, untuk tujuan menternak.. harga jantan Dan harga betina..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..saya ingin tahu harga untuk average berat 20-25 kg..harga untuk jantan dan betina..

    ReplyDelete
  3. bisa kirim rusa hidup ke indonesia

    ReplyDelete
  4. Jika minat penternkan,, bagaimana nk dptkan baka jantan dan bertina.. dan brpa harga untuk sepasang baka.

    ReplyDelete
  5. Harga sepasang baka plg rendah brpe?

    ReplyDelete
  6. Harga sepasang baka plg rendah brpe?

    ReplyDelete
  7. Assalam.. Sy berminat jd penternak rusa.. Boleh x bg tips permulaan untuk menternak rusa

    ReplyDelete
  8. assalam saya berminat untuk membuka penternakan rusa di kg saya persoalannya bagai mana untuk membuka perladangan tersebut disebabkan saya seorang tentera hanya tunggu masa untuk pencen adakah boleh saya berurusan dengan jabatan pertaian

    yang kedua untuk permulaan berapa ekorkah yg spatutnya untuk penternakan ini dan pada usia berapa

    ReplyDelete
  9. Saya nak cari sepasang anak rusa lepas susu lokasi kg gajah.boleh hantar tak

    ReplyDelete
  10. Saya nak cari sepasang anak rusa lepas susu lokasi kg gajah.boleh hantar tak

    ReplyDelete
  11. Salam
    Saya nak beli baka 10 betina 1 jantan. Brape herge?
    Nazli 013 3282 498

    ReplyDelete
  12. AsSalam..boleh buat penghantaran ke sg buloh?

    Helmee 0193327166

    ReplyDelete
  13. Saya bercadang utk membeli seekor rusa jantan matang utk baka. Berapa harga nya.lokasi saya di PD

    ReplyDelete
  14. Assalam..sy bminat utk mentrnak rusa blh x kongsi/tip permulan utk mentrnak rusa ne

    ReplyDelete
  15. Assalam tuan...
    Saya berminat utk beli rusa 1ekor..
    Nak guna pd 10hb Julai 2019..Beapa harga...

    ReplyDelete
  16. Anak rusa boleh pos sampai sarawak tak.

    ReplyDelete
  17. .kalau nak buat di Sarawak boleh ke

    ReplyDelete
  18. Aslmkm. Ladang di Rantau boleh dilawati ke

    ReplyDelete